Liga Tropicieli w QUATRONUM

Dorosłeś już, aby wstąpić w szeregi Ligi Tropicieli. Twoje umiejętności zdobyte w Szkole Tropicieli pozwalają na sięganie po kolejne stopnie awansu i przede wszystkim na otrzymywanie coraz trudniejszych misji…

Liga Tropicieli stanowi elitę wśród zbrojnych obrońców w Quatronum. To rycerze, królewscy kurierzy, posłańcy i zwiadowcy. Podobnie jak bohaterowie Śródziemia, Araluenu czy Panem są odpowiednio doceniani, tak i w Krainie Inimsár, Bas-Bar, czy Tien możesz zdobywać tytuły, ziemię, księstwa, tworzyć własne armie, zawierać sojusze, rozbijać spiski i intrygi…

Średniowieczne zamki, stroje, fabuła, dobre postaci i złe, zbuntowane stwory! Tylko tutaj nie tylko dowiesz się, jak było naprawdę… Ale poczujesz dreszcz emocji, przeżyjesz niezapomnianą przygodę, a przede wszystkim zapiszesz swoje zasługi na kartach historii Inimsaru!

WAŻNE INFORMACJE

Struktura Szkoły

Liga Tropicieli jest przeznaczona dla…

spragnionych większych wrażeń oraz lubiących uczyć się ciekawych niecodziennych umiejętności, związanych z organizacją, zarządzaniem i przywództwem, czy opieką i pomocą, od 13 roku życia uruchomiliśmy Ligę Tropicieli w czterech specjalizacjach: organizacyjnej, artystycznej i metodycznej oraz specjalizacji „pomoc i opieka” z podstawami pierwszej pomocy. Do Ligi Tropicieli może przystąpić osoba ze stopniem wtajemniczenia Hunter.

Ci, którzy ukończyli przynajmniej trzy specjalizacje Ligi Tropicieli, mogą wstąpić do Elitarnej Ligi Tropicieli, której program przygotowuje do pełnienia funkcji wychowawcy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej. Finałem tego programu jest zaproszenie na kurs wychowawców wypoczynku, kończący się egzaminem i otrzymaniem uprawnień do pełnienia funkcji wychowawcy na dowolnej kolonii czy obozie, organizowanym przez polskie biura turystyczne.

Najlepsi absolwenci Elitarnej Ligi Tropicieli otrzymują tytuł

Arcymistrza oraz zaproszenie do pracy w Szkołach Quatronum na funkcji wychowawcy.

Organizacja Szkoły

Nad sprawną organizacją Szkoły Tropicieli czuwa dyrektor Szkoły (w języku przepisów prawa – kierownik wypoczynku), który współpracuje z Arcymistrzami Szkoły (wychowawcami).

Uczestnicy podzieleni są na trzy Bractwa, nad każdym czuwa jeden Arcymistrz.

Każde Bractwo posiada swojego prefekta, a prefekci wszystkich Bractw tworzą Radę Prefektów, która może zgłaszać wnioski, prośby, pomysły do Rady Profesorów.

Każde Bractwo tworzą uczestnicy w różnym wieku i z różnorodnymi predyspozycjami.

Zajęcia odbywają się najczęściej w grupach wiekowych, co ułatwia nawiązywanie kontaktów rówieśniczych i zawiązywanie przyjaźni oraz czasem w Bractwach, jeśli są to przygotowania do konkurencji czy turniejów punktowych.

Przez cały okres trwania wypoczynku uczestnicy grają w grę typu RPG (role-playing game) inspirowaną elementami serii książek Susanne Collins „Igrzyska Śmierci” oraz Johna Flanagana „Zwiadowcy”. Do finałowej próby dotrze tylko jeden Tropiciel – jeśli uda mu się sprostać wymaganiom – jego Bractwo otrzyma tytuł „Bractwa Pierścienia”, a wszyscy uczestnicy programu otrzymają pamiątkowy pierścień.

Program - przedmioty, imprezy, turnieje...

Wydział Nauk Stosowanych:

przedmioty: zielarstwo i ziołolecznictwo (nauka o ziołach i ich wpływie na zdrowie człowieka), kryptografia i kryptoanaliza (nauka kodowania i dekodowania wiadomości za pomocą szyfrów), podstawy balwierstwa (nauka podstawowych umiejętności z zakresu pierwszej pomocy), kartoznawstwo (nauka o mapach, dodatkowo graficzne kodowanie przestrzeni – ważny element rywalizacji między Bractwami),

imprezy: Questy, zadania indywidualne i grupowe, zlecane przez Mistrzów.

Wydział Technik Obronnych:

przedmioty: strzelectwo (nauka strzelania z łuku do celu (tarczy); łuki dostosowane do wieku uczestników), fechtunek (nauka podstaw fechtunku przy pomocy specjalnych bezpiecznych mieczy z osłoną), walka wręcz (podstawowe techniki jujitsu 柔術 oraz aikido 合気道), samoobrona (np.: nauka chwytów uwolnienia z dźwigni, obrona przed nożem itp.),

imprezy: Turniej Łuczniczy, zabawa fabularyzowana: „Igrzyska Sanguinów”, nocne zwiedzanie zamku (dla chętnych) – zwiedzanie połączone z odgrywaniem wybranych legend zamku.

Wydział Umiejętności Nadzwyczajnych:

przedmioty: galeria talizmanów (wybrane elementy z wiedzy o talizmanach, amuletach – rodzaje, historia, znaczenie), język elfów (podstawy języka elfów, pojedyncze słowa, proste zdania, fonetyka), Potęga Run (nauka kreślenia Run i ich znaczenie),

imprezy: Prezentacja Bractw z wykorzystaniem talizmanów Bractwa oraz okrzyków bojowych.

Wydział Rozrywki Niekonwencjonalnej:

przedmioty: rytm i ekspresja (nauka tańców różnych stylów tanecznych), hnefatafl (nauka gry oraz podstawowych strategii) i inne gry planszowe (typu: „Osadnicy z Catanu”), „Tropiciele” (karciana gra logiczno-strategiczna), gry i zabawy plebejskie (różne aktywności ruchowe na świeżym powietrzu),

imprezy: „Tropiciele” – finałowa rozgrywka, Turniej o tytuł Minstrela Quatronum, Mistrzostwa Multidyscyplinarne.

Wydział Dyplomacji i Rozwoju***:

przedmioty: Arkana dyplomacji (sztuka negocjacji, mediacji), Retoryka – dworskie sztuczki dyplomacji (dyskusja, obrona przed intrygami, zawieranie sojuszy), Gambit szarych eminencji (sztuka odkrywania i zrywania sieci spiskowych na przykładzie znanych postaci historycznych i ze świata fantasy), Teraz ja!
(sztuka przewodzenia grupie – każdy zyska na Twojej obecności), Strategie sukcesu (umiejętność planowania i realizacji celów strategicznych), Kokosza z grosza, czyli kupieckie triki dozwolone(umiejętności handlowe, prognozowanie zysków i strat).

imprezy: „Wielka Gra o Tron” – rozgrywka gry planszowej „Gra o tron” w średniowiecznym klimacie w epokowych strojach, Finałowa rozgrywka gry planszowej „Osadnicy z Catanu” z rozszerzeniem „Miasta i rycerze” w średniowiecznym klimacie w epokowych strojach.

* – Drodzy Rodzice! Zajęcia i imprezy na naszych zimowiskach realizowane są z wielkim rozmachem i wykorzystaniem nowatorskich i aktywizujących metod. Podkreślić należy, iż nasi wychowawcy są zaznajamiani z podstawą programową poszczególnych poziomów edukacji, dzięki czemu przygotowują zajęcia tak, aby na każdych kształtowane były kluczowe kompetencje, np. czytanie ze zrozumieniem, myślenie matematyczne i naukowe, umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i analizowania informacji czy umiejętność pracy zespołowej. W czasie zajęć wykorzystujemy nowoczesne technologie (Internet, rzutnik multimedialny, syntezator mowy itp.), a każdy uczestnik ma do dyspozycji kredki, mazaki, nożyczki, kleje, kartki, bibułę i wszelkie inne niezbędne przedmioty. Poprzez starannie dobraną tematykę, ciekawą i rzeczywiście odpowiednią dla fascynatów świata fantasy, trudne i skomplikowane procesy nauczania i uczenia się, przebiegając w miłej atmosferze, w zdecydowanej większości kończą się sukcesem dydaktycznym.

** – w czasie wypoczynku realizowanych jest minimum 11 z 22 wymienionych przedmiotów i 5 z 10 imprez wieczornych w zależności od kadry zimowiska.

*** – zajęcia i imprezy realizowane wyłącznie podczas programu „Walka o Tron”.

Ekwipunek Tropiciela, czyli co otrzyma na Lidze

_dsc0021

Uczestnik otrzymuje w pakiecie: tunikę tropiciela szytą na miarę, koszulkę z kolorowym nadrukiem, pamiątkową strzałę, herb bractwa, świadectwo ukończenia Ligi Tropicieli.

Zadanie dla Ciebie

Przed wyjazdem do Szkoły Tropicieli:

Spakuj dobrze swoją walizkę (zgodnie z zaleceniami zawartymi w Strefie Rodzica).
Pamiętaj, aby zabrać galowy strój oraz zeszyt.
Poproś rodziców o przygotowanie dla Ciebie specjalnego stroju i zapakuj go do walizki (strój – przebranie za Twoją ulubioną postać fantasy – nieobowiązkowe).

A teraz wybierz zamek, w którym chcesz rozpocząć swoją przygodę!

ZAMEK GNIEW

Gniew_Z

ZAMEK KLICZKÓW

Kliczków_Z

Szkoła Tropicieli Inimsár

STREFA RODZICA

Strefa_Rodzica_Z

POMAGAMY DZIECIOM

akcje_charytatywne_ziel

NASZE ZAMKI

Nasze_zamki_Z

QUATRONUM W MEDIACH

quatronum_w_mediach_ziel
Back to Top